Wnioski, skargi i interwencje
Skargi i wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora Szpitala lub osoby upoważnione przez Dyrektora Szpitala.
Skargi i wnioski pisemne można składać:
- osobiście w Kancelarii Szpitala (budynek C),
- listownie na adres: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. A. Grucy CMKP,
ul. ks. Stanisława Konarskiego 13,
05-400 Otwock - za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kancelaria@spskgruca.pl
Skargi i wnioski ustne, związane z działalnością danych komórek organizacyjnych (np. oddziału szpitalnego, przychodni, zakładu), w tym z udzielanymi w komórkach świadczeniami zdrowotnymi można złożyć:
- u kierownika/koordynatora danej komórki organizacyjnej
lub - u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta:
Katarzyna Grott
Tel.: (22) 779-40-31 wew. 532
E-mail: prawa.pacjenta@spskgruca.pl
Pełnomocnik ds. Praw Pacjentów dostępny jest dla pacjentów oraz ich rodzin w każdą środę w godzinach 11.00 - 13.00 w Centrum Rehabilitacji, pokój 415 (gabinet psychologa), II piętro.
Skarga lub wniosek powinny zawierać następujące informacje:
- dane osoby skarżącej (imię, nazwisko, adres, numer telefonu i/lub adres e-mail),
- opis zdarzenia,
- w przypadku składania skargi w imieniu innej osoby konieczne jest dołączenie pisemnego pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do działania w imieniu osoby skarżącej.
Skargi i wnioski niezawierające powyższych danych pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Zespół ds. Etyki
Zespół do spraw etyki w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Adama Grucy CMKP, działa w oparciu o Zarządzenie wewnętrzne nr 29/2014 Dyrektora Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego im. prof. Adama Grucy CMKP z dnia 17 września 2014 r. w sprawie powołania Zespołu ds. etyki w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Adama Grucy CMKP.
Skład Zespółu:
- lek. Paweł Sztwiertnia – Przewodniczący
- ks. Benedykt Kulwicki
- lek. Barbara Latocha-Walencka
- mgr Aneta Okoń
- radca prawny Tomasz Majewski
- mgr Katarzyna Grott
- mgr Monika Błaszczak – Sekretarz
Do zadań Zespołu należy:
- pomoc w rozwiązywaniu problemów etycznych personelu i pacjentów szpitala w relacji: personel SPSK — pacjent, pacjent — personel SPSK oraz relacji pomiędzy pracownikami,
- upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w środowisku pracy i w opiece zdrowotnej,
- udzielanie pomocy pracownikom SPSK, pacjentom i ich rodzinom w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych,
- przedkładanie Dyrektorowi SPSK im. prof. A. Grucy CMKP analiz problemów etycznych występujących w szpitalu – na podstawie rozpoznawanych wniosków.
Tematyka posiedzenia Zespołu oraz opinie wydawane w sprawach jednostkowych są tajne.
Członkowie Zespołu zachowują w tajemnicy wszelkie informacje i dane, z którymi zapoznali się w trakcie prac Zespołu.
Opinia Zespołu podawana jest jedynie do wiadomości zainteresowanych osób, a ewentualne dalsze działania Zespołu podejmowane w związku ze złożonym wnioskiem odbywają się z zachowaniem ochrony danych osobowych wnioskodawcy.
Tryb przyjmowania wniosków:
1. Zespół przyjmuje do rozpoznania wnioski złożone w następujący sposób:
1) pisemnie członkowi Zespołu
2) pisemnie przez kancelarię szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu
2. Zespół nie przyjmuje do rozpoznania zgłoszeń anonimowych.