Ochrona sygnalistów
Zgodnie z Regulaminem zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych w SPSK im. prof. Adama Grucy CMKP zgłoszenia przekazuje się drogą elektroniczną, ustnie lub pisemnie.
Zgłoszenia anonimowe nie będą procedowane.
Do przekazywania zgłoszeń drogą elektroniczną wykorzystuje się adres email: sygnalisci@spskgruca.pl
Zgłoszenia pisemne przesyła się do Sekcji ds. Organizacyjnych w zamkniętej kopercie z adnotacją „do rąk własnych”.
Zgłoszenia ustne składa się pracownikowi Sekcji ds. Organizacyjnych osobiście, z zapewnieniem poufności. Zgłoszenie ustne może być dokonane telefonicznie lub za pośrednictwem innych systemów komunikacji głosowej oraz, na wniosek zgłaszającego, za pomocą bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
Z czynności zgłoszenia sporządzany jest protokół odtwarzający dokładny przebieg zgłoszenia.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
- dane osoby zgłaszającej (imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy);
- datę i miejsce sporządzenia;
- dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy;
- opis nieprawidłowości oraz daty ich zaistnienia.
Zgłoszenie dodatkowo może zostać udokumentowane zebranymi dowodami i wykazem świadków.
Wzór karty zgłoszenia stanowi załącznik do Regulaminu.